helgen

Fredag
Fridalainen kom till staden, vi for till systeryster och tillbringade några timmar på hennes balkong för att inte störa henne när hon sov. Vi hade fin utsikt, allmänt dålig Frida-och-Maria humor och fint väder. När systeryster sovit klart for vi in till stan, för att tillbringa några timmar med att sitta i Övis gymnastiksal och titta på far-och-son tjafs om hur många takter en låt har, springa efter mat åt en hungrig Simon och ha picknick på golvet. Sen försvann Frida och kvar var vi ett gäng som inväntade barn som skulle tillbringa sin kväll på Kids Action Night. När barnen upperbarade sig ställde jag mig på scenen med några karar och sjöng en sång jag hörde för första gången just då, plus gjorde rörelser så att barnen skulle hänga med. Det gick nog faktiskt ganska bra, trots omständigheterna, haha.
När alla barn åkt hem for Simon, Gustav, Jacke, jag och Niclas till Replot för att göra upp en brasa. Efter en stund kom också Maurits, Jan, Sund och Robin dit. Vi stannade där till brasan slocknat, sen for vi runt i stan och Brändö några varv tills vi blev alltför trötta och griniga.

Lördag
Systeryster väckte mig när hon for till jobbet och resten av dagen tillbringade jag framför televisionen, tills Jacke och Ida kom på besök. Vi for till ABC och köpte chips och sen tittade vi film. Sen for vi in till stan för att joina Joel, Ankko och Emily. Vi drack kaffe, skrattade åt youtube klipp och hade det allmänt trevligt.

Söndag
Systeryster och jag vaknade, fräschade upp oss lite och for sen hem till Närpes för att fira vår storasysters födelsedag tillsammans med mormor, Saga, farmor, mamma, pappa och Johan. Vi åt god mat, lyssnade på tanternas prat och drack kaffe. Sen for jag tillbaka till staden med Maurits.
När Maurits farit hem ringde Gustav, och helt plötsligt var vi på väg till Voitby för att hälsa på Simon. När vi väl var där tittade vi på tv med Simon och hans familj tills Simon blev godissnål, då for vi till ABC, köpte godis och for till flygplatsen och satt där och tittade på månen.


Jag har haft en riktigt bra helg! Och mitt humör är på topp. Life's good!

Kommentarer
Postat av: Nanna

andra gången du skrev systeryster läst ja nervsystemet...

2011-04-18 @ 21:20:30
URL: http://vattendroppe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0